Isyarat Melayu mula bangkit - Himpunan Melayu malam tadi


PASIR SALAK - Himpunan Melayu Bangkit menjadi isyarat awal kepada pihak yang cuba mempermainkan sentimen Islam dan Bumiputera.

Ketua Pemuda Umno, Datuk Dr Asyraf Wajdi Dusuki berkata, himpunan itu merupakan isyarat kepada parti politik terutama DAP yang mempersoalkan institusi beraja dan Islam yang boleh menggugatkan keamanan negara.

Kita tidak pernah rasis bahkan Melayulah yang bertoleransi, sanggup berkongsi tanah air dengan mereka.

"Kita tidak pernah bermusuh dengan saudara bukan Islam tetapi kalau mereka khususnya DAP puak cauvinis, hakikatnya mereka tidak pernah memperjuang hak melayu dan Islam.

Baru naik kerajaan sudah persoalkan institusi agama," katanya ketika berucap dihadapan lebih 10,000 rakyat pada Himpunan Melayu Bangkit di Dataran Teksi Kampung Gajah, hari ini.

Hadir sama, Ketua Umno Bahagian Pasir Salah, Datuk Seri Tajuddin Abdul Rahman; Setiausaha Agung Umno, Tan Sri Annuar Musa; Pengerusi Umno Negeri, Datuk Saarani Mohamad dan Ketua Puteri Umno, Datuk Zahida Zarik Khan.


Menurutnya, sudah tiba masa Pas perlu 'celik mata' dalam bersama-sama mempertahankan maruah bangsa dan agama.

"Jangan ingat Melayu mudah diperkotak katikkan. Mereka cuba menidakkkan hak kita dengan memainkan sentimen Islam dan bumiputera, tidak agak-agak kita turun beramai-ramai ke Kuala Lumpur.

"Ajak sahabat dari Pas, cukup cukuplah bermusuh lama, agama kita disakiti, bangsa diperkotak katikkan dan sampai bila Melayu diperlekehkan," katanya. - SH



Video dibawah bukan acara di Himpunan Melayu Bangkit tetapi boleh memberikan kesedaran kepada kita




Appear First on Malaysia Terkini
Loading...

Artikel Malaysia Terkini Lainnya :

Scroll to top