TIADA JAMINAN POLIS, SARAWAK REPORT ENGGAN SERAH BUKTI

KUALA LUMPUR – Editor Sarawak Report enggan datang ke Malaysia untuk menunjukkan bukti tuduhan skandal setelah polis tidak menjamin keselamatannya.

Clare Rewcastle-Brown bagaimanapun mengucapkan terima kasih kepada Tan Sri Khalid Abu Bakar yang menyerunya ke negara ini untuk membantu siasatan.

“Jadi, kerana ketua polis negara yang boleh menjadi keselamatan tetapi kini secara terbuka menolak berbuat demikian, kami terpaksa menolak tawaran ikhlas dan baik itu,” katanya dalam satu kenyataan.

Terdahulu, Khalid menggesa Rewcastle-Brown tampil mengemukakan bukti mengenai pelbagai dakwaannya berhubung penyelewengan dan rasuah negara ini.

Namun keselamatan adik ipar bekas perdana menteri Britain itu — yang berpejabat di London — sewaktu berada di negara ini tidak dapat dipastikan.

“Saya tidak [janji]. Saya tidak [berani] menjamin keselamatannya,” kata Khalid.

Rewcastle-Brown juga berkata pengakuan Khalid bahawa pengutip wang perlindungan itu dikenalinya cukup membuktikan laporan-laporannya yang lain itu “tepat”.

– Malay Mail

.



✍ Sumber Pautan : ☕ Malaysia Chronicle

Kredit kepada pemilik laman asal dan sekira berminat untuk meneruskan bacaan sila klik link atau copy paste ke web server : http://ift.tt/2szZBKT

(✿◠‿◠)✌ Mukah Pages : Pautan Viral Media Sensasi Tanpa Henti. Memuat-naik beraneka jenis artikel menarik setiap detik tanpa henti dari pelbagai sumber. Selamat membaca dan jangan lupa untuk 👍 Like & 💕 Share di media sosial anda!



Appear First on Malaysia Terkini
Loading...

Artikel Malaysia Terkini Lainnya :

Scroll to top